מוזיקולוגיה מקיפה המקיפה את כל הז'אנרים והסגנונות

קאנטרי רוק וההצלחה של טיילור סוויפט

מוזיקת קאנטרי הפכה לז'אנר מגוון יותר מאי פעם. ממופעי כובע מסורתיים ועד לכוכבי פופ של נאשוויל, יש משהו כמעט לכל סוג של מעריצי קאנטרי. למרות זאת, הפורמט לא זכה להצלחות קרוסאובר לאחרונה כמו ז'אנרים אחרים. אז איך זמרת כמו טיילור סוויפט הגיעה להצלחה כה עצומה של מצעדים כששרה בעיקר שירי קאנטרי? הקוראים כנראה יכירו את עבודתה הקודמת של סוויפט כסולנית של להקת אינדי-פופ פופולרית בשם "The New Yorkers" ואת הסינגל הלהיט שלה "You Belong With Me". אבל ב-2014 היא הוציאה את 1989, אלבום שלם של שירי קאנטרי, וזה היה בערך הדבר הכי גדול שקרה לקאנטרי מזה זמן. למה? אנו חוקרים הנה הסיבות מדוע טיילור סוויפט ואלבום הקאנטרי שלה 1989 טובים לז'אנר...

הבחירה של סוויפט למתג מחדש כאמן קאנטרי הייתה מסוכנת

כשסוויפט החליטה למתג את עצמה מחדש כאמנית קאנטרי, היא נקטה בצעד נועז, מכיוון שחובבי מוזיקת קאנטרי הם חבורה נאמנה ואינם מתייחסים בעין יפה לזרים. ובמובנים מסוימים, נראה שהיא כמעט יצאה מזה. בהתחלה, נראה שלאנשים לא היה אכפת שהיא שרה מוזיקת קאנטרי, והיא הצליחה לגרום לזה לעבוד. אבל ככל שהקריירה שלה התקדמה, זה הרים כמה גבות. אבל בעוד שחלק מהטהרנים בארץ מחו על נוכחותה בז'אנר, זה הוביל לכמה דיונים מעניינים. והדיונים האלה העריכו מחדש את תפקידה של מוזיקת פופ במוזיקת קאנטרי ואת התפקיד של מוזיקת קאנטרי במוזיקת פופ באופן כללי.

האלבום שלה נתמך על ידי אסטרטגיית מעורבות

לאלבום הקאנטרי הראשון שלה, סוויפט הייתה משתתפת פעילה בתהליך הקידום. היא הופיעה בפרסי CMA ובפרסי ACM וסיפקה הרבה ראיונות. היא אפילו הופיעה ב"אמריקן איידול" ועזרה להכתיר זוכה. היא הקפידה להימנע מלקחת שום דבר מכוכבות מבוססות בז'אנר ובמקביל שילבה את עצמה בתרבות מוזיקת הקאנטרי. והאלבום שלה הצליח כתוצאה מכך. המעורבות של סוויפט בעולם מוזיקת הקאנטרי עזרה להגביר את המכירות מכיוון שהמעריצים רצו לראות אותה מצליחה.

סרטוני המוזיקה שלה הם מסרים שיווקיים טובים

אחד מכלי השיווק היעילים ביותר עבור סוויפט היה הקליפים שלה. היא הוציאה מספר קליפים לתמיכה באלבום הקאנטרי הראשון שלה, וכל אחד מהם עוצב בקפידה כדי לספר חלק מסיפור גדול יותר. חלק מהסרטונים שלה, "Welcome to New York" ו-"Blank Space", היו לכאורה לא קשורים. אבל אחרים, כמו "Bad Blood", "Style" ו-"Wildest Dreams", כולם מספרים סיפור על סוויפט ומערכות היחסים שלה עם נשים אחרות. סיפורי הווידאו האלה עזרו להאניש את סוויפט והראו שהיא יותר מסתם זמרת. הם עזרו לבסס אותה כאמנית וסיפקו תובנה לגבי דמותה. והם עזרו לשמור על שמה בעיתונות כשהמעריצים ציפו בשקיקה לסרטון הבא.

שיתופי הפעולה והטיפות הממוקדות שלה היו מתוזמנים היטב

כאילו לא די בקליפים שלה, סוויפט גם שיתפה פעולה עם אמנים אחרים במוזיקה שלהם והוציאה שירים חדשים בזמנים שבהם סביר להניח שהם ישפיעו הכי הרבה. ההחלטה שלה לעבוד עם זמר הקאנטרי, זאק בראון, ולהוציא את השיר, "Great Big Storm", סייעה להסב את תשומת הלב למאבקים באזור הדרום-מזרחי במהלך מאמצי ההתאוששות מההוריקן. וההחלטה שלה לעבוד עם שון מנדס ולהוציא את השיר "לא אכפת לי", עזרה להסב את תשומת הלב לנוער הלהט"ב. שיתופי הפעולה והירידה הממוקדת שלה היו מתוזמנים היטב כדי ללכוד את תשומת הלב של קהל מוזיקת הקאנטרי. והם הוסיפו לתמונה הגדולה יותר של תדמיתה של סוויפט כאמנית קאנטרי.

סוויפט עזרה להגביר את המודעות לאמני קאנטרי ולאירועי מוזיקת קאנטרי

במהלך קידום מוזיקת הקאנטרי שלה, סוויפט הפכה מעורבת יותר עם אמני קאנטרי אחרים. היא עזרה לקדם אמנים בתערוכות פרסים ובאירועים כמו פסטיבל CMA. היא גם עזרה להסב תשומת לב לאירועים ורגעים אחרים במוזיקת קאנטרי. לדוגמה, היא עזרה להסב את תשומת הלב למותו של גרג אלמן ואובדנו של גלן קמפבל. בכך סייעה סוויפט לבנות מודעות לז'אנר ולאמניו. היא גם עזרה להראות את חשיבות האירועים והקונצרטים שבהם מופיעים כוכבי מוזיקת הקאנטרי.

סיכום

ההצלחה של סוויפט במוזיקת קאנטרי עשתה יותר מאשר רק הגדילה את מכירות האלבומים שלה. זה עזר למשוך תשומת לב למוזיקת קאנטרי בכללותה. המעורבות שלה בתרבות, שיתופי הפעולה שלה עם אמני קאנטרי, והפרסומים הממוקדים שלה עזרו למשוך תשומת לב לז'אנר ולאמניו. וכשקאנטרי היא הז'אנר הפופולרי ביותר בארה"ב, ברור שמוזיקת קאנטרי כאן כדי להישאר. אז אם אתם מחפשים להיכנס למוזיקה, אולי זה יהיה רעיון טוב להקפיד על מנגינת קאנטרי. ואם במקרה תשמעו אחד מאלה של סוויפט, רוב הסיכויים שתדעו שמוזיקת קאנטרי מתחזקת מאי פעם.