מוזיקולוגיה מקיפה המקיפה את כל הז'אנרים והסגנונות

כמה ממעשי המכר הגדולים ביותר בשנות השבעים

בשנות ה-70, הפאנק והגל החדש החלו להרחיק את הדגש מאקטי רוק כבדי שיער ארוכי שיער. ולמרות שעדיין היו המון רוקרים ולהקות גלאם בסביבה, זן חדש של זמר-יוצר התחיל לתפוס את מרכז הבמה. לשחקנים כמו בילי ג'ואל, בוב דילן, ג'ון דנבר וקרול קינג היו להיטי ענק בתחילת שנות ה-70. אבל רק בסוף אותו עשור החלה השפעתם באמת להיות מורגשת. ב-1979, למשל, רק אקט רוק אחד (המכוניות) נכנס לרשימת 20 המוכרים המובילים של בילבורד. אבל כשהפאנק והגל החדש המשיכו לצבור תאוצה במהלך השנים הבאות, דברים השתנו במהירות. עד 1983 רק שלושה מופעי רוק (בילי ג'ואל, הפוליס ומייקל ג'קסון) הצליחו לפצח את 30 המובילים של בילבורד, גם מוזיקת קאנטרי ודאנס גדלה בפופולריות לאורך התקופה הזו, אבל היו אלה זמרים-יוצרים שהגיעו לשלוט במצעדי המכירות, כמעט כולם. מהם מבצעים גרסאות מופשטות של שירי פופ קלאסיים, פשוט האזינו לתקליטים של קרול קינג או ג'יימס טיילור להוכחה! הנה כמה ממופעי המכירה הגדולים ביותר בשנות ה-70.

אלטון ג'ון

מכירות התקליטים של הפסנתרן-זמר הבריטי תמיד היו מרשימות, אבל הן ממש עלו במהלך שנות ה-70 (במיוחד לאחר ששיתוף הפעולה שלו עם המלחין ברני טאופין הוביל לשורה ארוכה של אלבומי להיטים). ב-1972, הפסקול שלו לסרט "חברים", ובו שיר הלהיט שלו "Crocodile Rock", הפך ללהיט הראשון שלו ונשאר בעשירייה הראשונה במשך 20 שבועות. ב-1973, אלבומו "Goodbye Yellow Brick Road" מכר למעלה מ-30 מיליון עותקים. בסך הכל, אלטון ג'ון מכר יותר מ-300 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

מַלכָּה

בראשות איש החזית הראוותני פרדי מרקורי (שמת מאיידס ב-1991), הלהקה הבריטית קווין זכתה להצלחה פנומנלית בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 עם אלבומים כמו "A Night at the Opera" (שכלל את שירי הלהיט " Bohemian Rhapsody" ו-"You're My Best Friend"), "A Day at the Races" ו-"News of the World". מכירות השיא של קווין הגיעו עד סוף העשור לכ-200 מיליון עותקים ברחבי העולם.

ביל ג'ואל

התקופה המצליחה ביותר של הפסנתרן-זמר בילי ג'ואל החלה באלבומו "הזר" מ-1977. הוא כלל את השירים הקלאסיים "Just the Way You Are", "New York State of Mind" ו-"Movin' Out". אלבומיו האחרים משנות ה-70, "רחוב 52" (שכללו את הבלדה המצליחה "חיי שלי") ו"הגשר" נמכרו גם הם היטב. למרות שהוא לא קיבל שום הכשרה מוזיקלית רשמית כילד ואפילו לא היה בעל פסנתר עד שהיה בן 18, בילי ג'ואל מכר יותר מ-100 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

בארי מנילו

זמר ומעבד פופ-רוק לשעבר, המעבר ההדרגתי של בארי מנילו לעבר סגנון רך ומלודי יותר הוביל להצלחה פנומנלית בסוף שנות ה-70. אלבומו "Tryin' to Get the Feeling Again" משנת 1976 היה להיט ענק, כששיר הכותרת הגיע למקום הראשון במצעדים. הוא המשיך עם שלושה אלבומים נוספים מספר אחת ("אפילו עכשיו", "זה בשבילך" ו"השירים הגדולים של שנות ה-50 וה-60"). עד סוף העשור, מכירות השיאים של מנילו הגיעו ל-100 מיליון עותקים ברחבי העולם.

בוב דילן

זמר הפולק-רוק בוב דילן זכה להצלחה עצומה בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 עם אלבומים כמו "Blonde on Blonde" (שהכילו את השירים הקלאסיים "Rainy Day Women #12 ו-35" ו-"I Want You ", ו-"Blood on the Tracks". מכירות השיא שלו הגיעו עד סוף העשור לכ-100 מיליון עותקים ברחבי העולם.

קאט סטיבנס

הפופולריות של הזמר והיוצר הבריטי החלה לעלות במהלך שנות ה-70 המוקדמות. אלבומיו "Tea for the Tillerman" (שהכיל את הלהיט "Wild World"), "Teaser and the Firecat" (הכוללים את השירים הקלאסיים "Morning Has Broken" ו-"Peace Train") ו-"Catch Bull at Four" נמכרו כולם. טוב מאוד. בסך הכל, מכירות השיאים של קאט סטיבנס הגיעו לעלות על 100 מיליון עותקים ברחבי העולם.

בילי איידול

שני האלבומים הראשונים של הגיטריסט-זמר הבריטי, "Billy Idol" ו-"Rebel Yell", יצאו בסוף שנות ה-70 ונמכרו בצורה יוצאת דופן. הם הולידו שורה של סינגלים להיטים, כולל "Mony Mony", "Hotter Than Hell", "White Wedding", "Rebel Yell" ו-" Eyes Without a Face". עד סוף העשור, בילי איידול מכר כ-100 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

ניל דיימונד

הלהיטים הקלאסיים של הזמר והיוצר האמריקאי משנות ה-70 כללו את "I Am, I Said", "Longfellow Socks", "Save Your Love", "Cracklin' Rosie" ו-"Love on the Rocks". הוא הוציא את האלבום המצליח ביותר "Jonathan Livingston Seagull" בשנת 73' (שיר הכותרת שימש מאוחר יותר כמוזיקת הנושא של סדרת הטלוויזיה "The Voyage of the Mimi"). עד סוף העשור, מכירות השיאים של ניל דיימונד הגיעו ל-100 מיליון עותקים ברחבי העולם.

קרול קינג וג'יימס טיילור

הזמרות והיוצרות קרול קינג וג'יימס טיילור יצרו ידידות קרובה בזמן ששניהם חיו בקליפורניה בשנות ה-60 וה-70. הם הוציאו את אלבום הצמד הראשון שלהם, "Tapestry", בשנת 71' והוא נמכר בצורה פנומנלית, והוליד מספר שירי פופ קלאסיים, כולל "You've Got a Friend" ו-"Will You Love Me Tomorrow?"