מוזיקולוגיה מקיפה המקיפה את כל הז'אנרים והסגנונות

לרדיוהד יש הכל במקום הנכון לרוק עכשווי

כשזה מגיע לתעשיית המוזיקה ולאמנים חדשים, כמעט כולם שמעו עליהם. העניין הוא, עם זאת, שלא הרבה אנשים הקשיבו למוזיקה שלהם. נראה שזו תפיסה שגויה נפוצה עם להקות כמו רדיוהד, שהקהל מתעלם כל הזמן בגלל ש"משחקים בהן יתר על המידה". ולמרות שההכרה בהיותה להקה מפורסמת עוזרת לשמור על העבודה שלך ולבנות את קורות החיים שלך (במיוחד אם אתה מעוניין להיות מנהל מוזיקה), זה לא בדיוק עוזר כשמנסים להרחיב את הקהל שלך ולפרוץ לז'אנרים שונים. כשאתה מאזין לרדיוהד, אי אפשר להכחיש שהם להקה מדהימה עם פוטנציאל לזכייה בגראמי. המילים שלהם מורכבות; המנגינות שלהם קליטות, הקצב והקצב שלהם מענגים והכי חשוב, כל שיר מספר את הסיפור שלו. עם זאת, כשחושבים עליהם מנקודת מבט רוקיסטית עכשווית, לא באמת הכל נמצא במקום הנכון (לפחות עדיין לא). מה שאנחנו מתכוונים בזה הוא שרדיוהד אולי עדיין לא מוכנה לתעשייה... אבל הם יהיו בקרוב!

הדבר הטוב

למרות שחשוב לדון היכן רדיוהד צריכה להשתפר, אנחנו רוצים קודם כל להכיר בדברים שהלהקה עושה טוב מאוד ויכולים להעביר לסצנת הרוק העכשווית. הדבר הראשון שאנחנו רוצים לדבר עליו הוא המורכבות המוזיקלית שלהם. כשאתה מאזין לרדיוהד, אתה יכול לדעת שכל חבר מוכשר מאוד ונלהב מכלי הנגינה שלו. בעוד שבחלק מהלהקות יש רק חבר אחד או שניים שכותבים את המוזיקה, לרדיוהד יש חמישה אנשים שמעורבים כמעט בכל היבט של תהליך היצירה. ולמרות שזה אולי נראה כמו הרבה עבודה ולחץ מיותר, זה הופך את המוזיקה שלהם ליותר אותנטית וקשורה לקהל שלהם. דבר נוסף שהופך את רדיוהד ללהקה כל כך נהדרת הוא היכולת שלה להתנסות בצלילים, ז'אנרים ותתי-ז'אנרים חדשים. אמנם חשוב שיהיה לך בסיס למוזיקה שלך, אבל חשוב עוד יותר לנסות משהו חדש ולשבור את הנורמה. רדיוהד עושה זאת כמעט בכל אלבום ולפעמים, אפילו בתוך אותו שיר! ניתן לראות את הניסוי והרצון לפרוץ את הגבולות שלהם לא רק במילים, בלחנים ובמקצבים שלהם אלא גם בבחירת הכלים שלהם. בין אם זה קטע הקרן ב-"Let Down" או "The Numbers" או הסינת' ב-"No Surprises" ו-"Idioteque", רדיוהד תמיד שומרת על המוזיקה שלהם רעננה ומעניינת.

מה יש לרדיוהד ברוק עכשווי

כפי שדיברנו למעלה, לרדיוהד יש הרבה דברים בשבילם בתעשיית המוזיקה. עם זאת, חולשה מרכזית אחת שמונעת מהם להתקבל לסצנת הרוק העכשווית היא הז'אנר והטון המוזיקלי שלהם. ז'אנר מוזיקלי - כפי שדיברנו קודם, רדיוהד היא בעיקר להקת רוק. אמנם זו התחלה מצוינת ומשהו שהרבה להקות אחרות שואפות אליו, אבל זה לא מספיק כדי באמת להרחיב את הקהל שלך ולהפוך לאחד השמות הגדולים בתעשייה. למרות שלרוק יש קהל גדול, תת-ז'אנרים רבים גם בעלי עוקבים גדולים ויעזרו לכם להגיע לקהל חדש (ואולי גדול יותר). טון - בעוד שהז'אנר המוזיקלי של הלהקה שלך הוא הבסיס לסאונד שלך, הטון של המוזיקה שלך הוא מה שעושה אותה ייחודית. תחשוב על זה ככה, ז'אנרים מוזיקליים הם כמו סוגי הבתים שאתה יכול לקנות. ישנן אפשרויות רבות שעומדות לרשותך, אבל זה הטון שיעזור לך להחליט איזו מהן הכי מתאימה לצרכים ולאורח החיים שלך. ניתן לומר אותו דבר על ז'אנרים מוזיקליים. עם זאת, בעוד ז'אנרים מוזיקליים הם כמו הבתים שאתה קונה, הטון דומה יותר לצבע הצבע ולעיצוב הפנים.

איפה רדיוהד צריכה להשתפר

כפי שכבר דיברנו, לרדיוהד יש הרבה דברים בשבילם והם כבר התקדמו מאוד לקראת הפיכתם לאחד השמות הגדולים ברוק העכשווי. עם זאת, יש עדיין כמה דברים שהם צריכים לעבוד עליהם לפני שהם מוכנים להתקבל לתעשייה. הדבר הראשון הוא היכולת שלהם להתבלט מלהקות רוק אחרות. למרות שרדיוהד היא להקת רוק מדהימה, יש הרבה להקות רוק אחרות שם בחוץ שגם הן מדהימות ושיתחרו מולך על אותן משבצות ברדיו, בסיבוב ההופעות ובתערוכות פרסים. כדי להתבלט מהקהל ולהפוך באמת לאחד השמות הגדולים ברוק העכשווי, אתה צריך להיות מסוגל להבדיל את עצמך מלהקות אחרות. הדבר השני שרדיוהד צריך לעבוד עליו הוא בניית המותג שלהם והרחבת קהל המעריצים שלהם. רדיוהד הוא שם טוב, אבל הוא לא בלתי נשכח. אם היית שואל אדם אקראי ברחוב אם הוא שמע אי פעם על רדיוהד, הוא בטח היה אומר לא. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים מתעלמים מרדיוהד ולמה הם לא גדולים כמו שהם צריכים להיות. חשוב לאמנים ליצור מותג משלהם ולהפוך את עצמם לבלתי נשכחים כדי שאנשים יוכלו לשייך את שמם לתמונה שאתה רוצה שהם יראו.