מוזיקולוגיה מקיפה המקיפה את כל הז'אנרים והסגנונות

מה קרה ל-The Stone Roses?‍

מסלול הקריירה של ה- Stone Roses הוא אחד המסלולים יוצאי הדופן והמרתקים בתולדות המוזיקה. למרות היותם בני זמנם של להקות כמו Oasis, Blur ו-New Order, הסטון רוזס עזבו את כל הלהקות הללו למות עם אלבומם השני. Second Coming נמכר כמעט כפול מהעותקים של הופעת הבכורה שלהם והגיע למקום הראשון במספר מצעדים בינלאומיים. הלהקה ניגנה באצטדיונים עמוסים ברחבי העולם, הפכה לאחד המותגים המוכרים ביותר מהתקופה הזו, ואפילו עשו עליהם סרט בשנת 2000 בשם "The Stone Roses: Stairway to Heaven", זה היה סוג כזה של עלייה. אבל הדברים התחילו לרדת לאחר מכן. האלבום השלישי מעולם לא עלה (למרות שמאז היו הרבה אזעקות שווא). היו התחלות שווא רבות בהקלטת תקליט נוסף, תביעות משפטיות על חוזי ניהול חדשים, ואפילו סכסוך בין חברי הלהקה במהלך הופעות במקסיקו, בהן הזמר איאן בראון ירד מהבמה באמצע השיר פעמיים. היום, אנחנו יודעים איפה כל חבר נמצא היום, אבל אף אחד לא באמת יודע מה יקרה שוב עם The Stone Roses בקרוב...

הימים הראשונים של שושני האבן

הסטון רוזס עלתה לראשונה כלהקה ב-1986 עם EP בן ארבע רצועות בשם "Shoom". אלבומם הראשון, "The Stone Roses" יצא ב-1989 כשהלהקה הייתה בשיא עידן ה"באגי". הסאונד הפופולרי היה שילוב של האוס, רגאיי ופופ ששלט במצעדי המוזיקה הבריטיים בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. הסטון רוזס היו חלק מהגל השני של הלהקות שצמחו מהסאונד הענקי. להקות אלו אופיינו בסאונד מונע על גיטרה בהשוואה ללהקות כמו Happy Makers, Beatmasters ו-Wamdue Kids שהיו השחקנים המרכזיים בגל הראשון. הסאונד של הסטון רוזס הונע על ידי משחק הגומלין בין הגיטרות החותכות של ג'ון סקוויר לבין השירה הקצבית הפואטית של איאן בראון. סגנון הגיטרה של סקווייר ניתן לזיהוי מיידי, האיש ניגן בפנדר טלקאסטר לבן עם יתדות הכוונון בחלק האחורי של הצוואר. אם אי פעם ראית מישהו מנגן עם הגיטרה מאחורי הגב, יש לך את ג'ון סקוויר להודות על כך.

1996: בא שניה והצלחה עולמית

באוגוסט 2015 הודיעו בני הזוג סטון רוז שהם חוזרים להיות ביחד. לאחר מכן יצא סיבוב הופעות בינלאומי עם תאריכים בבריטניה ובאסיה. במקביל, החבורה הודיעה שהם עובדים על אלבום חדש. סיבוב ההופעות היה חביב הקהל וביוני 1996 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, "Second Coming". האלבום כלל גרסה מעודנת יותר של הסאונד שהפך את הסטון רוזס למפורסמים. זה היה צליל עשיר, בעל מרקם, מונע על ידי הצלילים האשמיים של הגיטרה של סקוויר. האלבום זכה להצלחה מסחרית. הוא מכר כמעט כפול מהעותקים של האלבום הראשון, הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי, וזכה לפלטינה במספר מדינות. הוא שוחרר להוסנאות ביקורתיות של מבקרי מוזיקה ברחבי העולם, שהתרשמו באמת מהיכולת של הלהקה לעשות תקליט שהיה טוב לא פחות מהראשון שלהם.

1997: קאמבק גדול שלא היה

האלבום השני של הסטון רוזס היה קאמבק מנצח. אבל הלהקה הייתה צריכה להתגבר על מכשול נוסף - הם היו צריכים להוכיח שהם אותה להקה שיצרה כל כך הרבה קסם רק כמה שנים קודם לכן. הלהקה הוציאה סינגל חדש במאי 1997 והוא נקרא "Be Yourself". הסרטון הראה את הלהקה בבית הגידול הטבעי שלה - בפאב מלוכלך עם המון ילדים שצועקים לצלילי המנגינה. השיר התקבל יפה, כמעט תואם את הצלחת הלהיטים הקודמים של הלהקה. עם זאת, האלבום שבא אחריו בדצמבר 1997 לא ממש עמד בציפיות. "Second Coming" היה אלבום נועז וניסיוני שאיחד מוזיקת דאנס עם מוזיקת רוק. מאמץ ההמשך, "Be Second Coming" היה הרבה יותר קונבנציונלי - זה היה אלבום רוק כבד גיטרה שהזכיר את העבודה הקודמת של הלהקה.

2000: להקות שמתפרקות זה לא דבר חדש.

חברת התקליטים של הלהקה הייתה להוטה להוציא אלבום חדש זמן קצר לאחר יציאתו של "Be Second Coming". הלהקה, לעומת זאת, לא מיהרה. הם לקחו את כל שנת 2000 כדי לכתוב חומרים חדשים, הקליטו שירים בקצב שלהם. הם הוציאו כמה סינגלים חדשים בדרך, בשם "Love Is Blind", "The Traveller" ו-"Sorry". הסינגל הראשון יצא בשנת 2001. אבל לא היו סימנים לאלבום. לאחר שלוש שנים של הקלטות נדירות, הלהקה בסופו של דבר עזבה אותה בשנת 2002. הפרידה הפתאומית הייתה הלם למעריצים שלהם שחיכו לאלבום שלישי כבר כמעט עשור.

2002: בדיוק כשאתה חושב שהם סיימו...

לא הייתה הצהרה רשמית מהלהקה מדוע הם נפרדו. אבל בראיונות, חברי הלהקה הציעו שהם פשוט התרחקו ומערכת היחסים ביניהם הפכה קשה יותר ויותר לקיים. בעוד שהפרידה הייתה לא טיפוסית, המופע האחרון של הלהקה באקדמיית בריקסטון בלונדון ביולי 2002 היה הכל חוץ. הלהקה ניגנה הופעה כל כך בעייתית שהיא סיימה את הקונצרט מוקדם פעמיים. הפעם הראשונה נבעה מהאקוסטיקה הגרועה במקום בו חברי הלהקה לא יכלו לשמוע את עצמם כמו שצריך. הפעם השנייה הייתה בגלל שאחד מחברי הלהקה היה שיכור על הבמה.